Udostępnienie danych z ewidencji ludności, ze zbioru PESEL lub z ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych

Referat        
Referat Organizacyjny

Nazwa sprawy   
Udostępnienie danych z ewidencji ludności, ze zbioru PESEL lub z ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych

Termin załatwienia       
Bez zbędnej zwłoki, w przypadkach wymagających wyjaśnienia – 1 miesiąc

Miejsce załatwienia i dane kontaktowe     
Urząd Gminy Kozłowo, Referat Organizacyjny, 
pokój nr 17, tel. 89 6250815, e-mail: ewidencjaludnosci@kozlowo.pl

Wymagane dokumenty  
  1. Wypełniony wniosek o udostępnienie danych z ewidencji ludności
  2. Dowód dokonania opłaty za udostępnienie danych
  3. Wskazanie przepisu prawa materialnego, na podstawie którego wnioskodawca jest uprawniony do żądania udostępnienia danych innej osoby;  dokumenty potwierdzające interes prawny;  uwiarygodnienie interesu faktycznego w uzyskaniu danych.  
  4. W przypadku działania za pośrednictwem pełnomocnika należy złożyć dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa wraz z dowodem zapłaty należnej opłaty skarbowej.
Opłaty      
Opłata za udostępnienie danych zgromadzonych w zbiorze meldunkowym, ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych, zbiorze PESEL wynosi 31zł (od jednej osoby).
Opłaty wnosi się:
           -  w kasie Urzędu gminy
           - na rachunek bankowy
             Gmina Kozłowo Bank Spółdzielczy  w Nidzicy O/ Kozłowo
             Nr 29 8834 1022 2002 0300 0101 0001

Tryb odwoławczy    
Od decyzji odmawiającej udostępnienia danych osobowych służy odwołanie do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego.

Uwagi     
• Istnienie interesu prawnego mogą potwierdzić między innymi następujące dokumenty: wezwanie sądowe, wezwanie komornicze, dokumenty potwierdzające zobowiązanie osoby, której dane mają być udostępnione wobec wnioskującego o ich udostępnienie (np. kopie wyroków sądowych, umów, wezwań do zapłaty, faktur, postanowienia i decyzje innych organów itp.)
• Osobom i podmiotom, które nie wykażą interesu prawnego tylko faktyczny, dane mogą być udostępnione wyłącznie za zgodą osób, których te dane dotyczą.
•Informacje niezbędne do zidentyfikowania osoby poszukiwanej
  Poza imieniem i nazwiskiem należy podać inne dane np. imiona
  rodziców, datę i miejsce urodzenia, numer PESEL, serię i nr dowodu
  osobistego.
• Dysponując ostatnim adresem osoby poszukiwanej, wniosek o udostępnienie danych tej osoby należy skierować do właściwego organu gminy. Gmina jest podstawowym źródłem informacji o osobie, uprawnionym do potwierdzania miejsca zameldowania; dysponuje także wiedzą o nowym adresie osoby wymeldowanej.

Podstawa prawna   
Podstawa prawna sposobu wniesienia żądania (wniosku) o udostępnianie danych
-Art. 44h ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 roku o ewidencji ludności i dowodach osobistych    (t. j. Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993 ze zm.)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 maja 2010 roku zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnianie danych z ewidencji ludności, zbioru PESEL oraz ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych (Dz. U. z 2010 r. Nr 105, poz. 667)
Podstawa prawna określająca wysokość opłaty za udostępnienie danych  z ewidencji ludności
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 19 listopada 2008 roku w sprawie wysokości   opłat za udostępnianie danych ze zbiorów meldunkowych, ewidencji wydanych  i  unieważnionych dowodów osobistych, zbioru PESEL, ogólnokrajowej ewidencji   wydanych i unieważnionych dowodów osobistych oraz sposobu ich wnoszenia (Dz. U. z 2008 r. Nr 207, poz. 1298)
Podstawa prawna obowiązku wniesienia i wysokości opłaty skarbowej  za  pełnomocnictwo:
 -  Art.1 ust.2 ustawy z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2012 r.,poz.1282) oraz część IV załącznika do tej ustawy.

Pliki do pobrania:
Wniosek o udostępnienie danych (197kB) pdf

metryczka


Wytworzył: Ewelina Szymańska (20 maja 2013)
Opublikował: Karol Malonek (20 maja 2013, 11:58:13)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 2239