Zameldowanie cudzoziemców

Referat        
Referat Organizacyjny

Nazwa sprawy    
Zameldowanie cudzoziemców

Termin załatwienia        
Niezwłocznie

Miejsce załatwienia i dane kontaktowe     
Urząd Gminy Kozłowo, Referat Organizacyjny, 
pokój nr 17, tel. 89 6250815, e-mail: ewidencjaludnosci@kozlowo.pl

Sposób załatwienia      
Po dokonaniu zameldowania cudzoziemiec otrzymuje potwierdzenie zameldowania

Wymagane dokumenty    
1. Cudzoziemcy zgłaszający pobyt czasowy do 3 miesięcy   (tylko w przypadku osób z poza Unii Europejskiej):
  - ważny dokument podróży(paszport),
  - wiza, na podstawie której osoba przybyła na terytorium RP,
  -  zameldowania dokonuje się ustnie w obecności właściciela lub najemcy lokalu  w  związku z tym najemca lub właściciel powinien wykazać posiadanie tytułu   prawnego do lokalu.
2. Cudzoziemcy zgłaszający pobyt czasowy powyżej 3 miesięcy:
  - wypełniony i podpisany przez osobę meldującą się formularz meldunkowy
    „zgłoszenie pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące”, na formularzu tym
     fakt  pobytu osoby pod oznaczonym adresem, potwierdza swoim CZYTELNYM
     podpisem właściciel/najemca lokalu
  - tytuł prawny do lokalu (umowa cywilno-prawna , wypis z księgi wieczystej,
    decyzja  administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający
    prawo do   lokalu). Należy okazać oryginał dokumentu.
  - ważny dokument podróży (paszport) lub inny ważny dokument potwierdzający
    tożsamość i obywatelstwo,
  - wiza,
  -   w przypadku, gdy wjazd nastąpił na podstawie umowy przewidującej zniesienie
    lub   ograniczenie posiadania wizy ważny dokument potwierdzający prawo
    pobytu.
3. Cudzoziemcy dokonujący zameldowania na pobyt stały:
    - wypełniony i podpisany przez osobę meldującą się formularz meldunkowy     
       „zgłoszenie pobytu stałego”, na formularzu tym fakt  pobytu osoby pod
       oznaczonym  adresem potwierdza swoim CZYTELNYM podpisem  właściciel
       najemca lokalu,
     - tytuł prawny do lokalu (umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej,
        decyzja  administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający
        prawo do lokalu).
      Należy okazać oryginał dokumentu,
     - ważny dokument podróży(paszport) lub inny dokument   potwierdzający
        tożsamość i obywatelstwo,
     -  ważny dokument potwierdzający  prawo stałego pobytu.
      
Opłaty    
Brak opłat

Tryb odwoławczy    
Brak

Uwagi    
   Cudzoziemiec będący obywatelem państwa członkowskiego UNII Europejskiej, państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub obywatelem Konfederacji Szwajcarskiej; lub członek jego rodziny przebywający na terytorium RP jest obowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące najpóźniej w 30 dniu licząc od daty przybycia.

   Cudzoziemiec niewymieniony powyżej przebywający na terytorium RP jest obowiązany zameldować się w miejscu pobytu (stałego, czasowego trwającego do 3 miesięcy, lub powyżej 3 miesięcy) najpóźniej w 4 dniu licząc od dnia przybycia do tego miejsca, chyba, że jego pobyt na terytorium RP nie przekracza 14 dni.

Podstawa prawna    
    Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 roku o ewidencji ludności i dowodach osobistych (t.j. Dz.U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993 z późn. zm.).
 Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 19 grudnia 2012r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych (Dz. U. z 2012r., poz. 1475).

Pliki do pobrania:
Wniosek - zameldowanie na pobyt stały (96kB) pdf
Wniosek - zameldowanie na pobyt czasowy trwający ponad 3 miesiące (572kB) pdf

metryczka


Wytworzył: Ewelina Szymańska (20 maja 2013)
Opublikował: Karol Malonek (20 maja 2013, 14:40:43)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1500